طرز تهیه حلوا بوتیکی خوشمزه و مجلسی

حلوا بوتیکی شکل جدیدی از شیرینی حلوا است که با ظاهری شکیل و مدرن برای پذیرایی از میهمانان در مراسم‌های مختلف آماده می‌شود. در دستور حلوا بوتیکی از مقدار کمتر شکر استفاده می‌کنند و همینطور در دستور تهیه آن معمولا شهد وجود ندارد.
به همین دلیل طعم سایر مواد به کار رفته در حلوا مدرن بوتیکی مانند زنجبیل، هل، زعفران، پسته و نارگیل در مقایسه با حلواهای سنتی بیشتر حس می‌شود. همچنین قیمت حلوا بوتیکی نسبت به سایر انواع حلوا بالاتر است.

در طرز تهیه حلوا بوتیکی توجه به نسبت مواد و رعایت ترتیب مراحل پخت بسیار مهم است و روی کیفیت حلوا تاثیر مستقیم دارد. بنابراین اگر می‌خواهید یک حلوای بوتیکی خوشمزه و جذاب تهیه کنید، باید یک دستور تهیه کامل داشته باشید. اگر جزو عاشقان طعم حلوا بوتیکی هستید، در ادامه این مقاله از حلواباشی با ما همراه شوید تا مواد لازم و دستور تهیه این حلوا را به شما بگوییم.

حلوا بوتیکی چیست؟

حلوا بوتیکی چیست؟ قبل از آموزش حلوا بوتیکی مدرن، باید تفاوت این شیرینی با حلوای سنتی را بدانید. حلوا مدرن بوتیکی نوعی حلوا با ظاهر و طعم متفاوت از حلوای سنتی است که در پخت آن از روش‌های جدید و مدرن استفاده می‌شود. در تهیه حلوا بوتیکی برخلاف حلوای سنتی، نیازی به تفت دادن طولانی آرد نیست.

طرز تهیه حلوا بوتیکی

در تهیه این شیرینی از ترکیب مواد اولیه متنوع نیز می‌توان استفاده کرد، تنوع طعم در این حلوا بسیار زیاد است. همچنین امکان سرو این نوع حلوا در اشکال هندسی کوچک و جذاب، از دیگر ویژگی‌های برجسته حلوا بوتیکی می‌باشد که باعث محبوبیت آن شده است. به همین دلیل می‌توان از حلوا مدرن بوتیکی برای سرو در مراسم‌های مختلف مانند مهمانی‌ها، عید نوروز و شب یلدا استفاده کرد.

اگر به تهیه انواع شیرینی و حلواهای مدرن علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم مطلب طرز تهیه تارت حلوا را هم مطالعه کنید.

مواد لازم تهیه حلوا بوتیکی

برای تهیه هر شیرینی یا غذا، ابتدا باید مواد لازم برای تهیه آن را بدانید. مواد مورد نیاز برای تهیه حلوا بوتیکی مجلسی در طعم‌های مختلف در جدول زیر بیان شده است. در آموزش حلوا بوتیکی رعایت نسبت مواد بسیار مهم است و پیشنهاد می‌شود از ترازوهای آشپزخانه برای وزن کردن مواد اولیه استفاده کنید.

مواد اولیه مقدار
آرد قنادی ۴۰۰ گرم
پودر قند ۲۰۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
روغن جامد ۱۳۰ گرم
پودر هل یک  قاشق سوپ‌خوری
شکلات ذوب شده ۲۵ گرم
پودر گل محمدی یا پودر زنجبیل یک قاشق سوپ‌خوری
پودر پسته ۳۰ گرم
زعفران دم‌شده غلیظ یک قاشق سوپ‌خوری

 

طرز تهیه حلوا بوتیکی مجلسی

ترکیب اصلی مواد مورد نیاز برای حلوا بوتیکی شامل آرد، کره، روغن، پودر قند و هل است، اما این حلوا را می‌توان در طعم‌های متنوع مانند حلوا بوتیکی پسته‌ای یا حلوا زعفرانی تهیه کرد. سپس با اضافه کردن موادی مانند شکلات، زعفران، پودر پسته، پودر کاکائو، گل محمدی و حتی عصاره‌ها و رنگ‌های طبیعی می‌توان طعم‌های متفاوت و متنوعی را به حلواهای بوتیکی داد.این تنوع باعث شده تا حلوا بوتیکی در کنار ظاهر زیبایی که دارد، با ذائقه‌های مختلف نیز سازگاری داشته باشد.

به‌صورت کلی دستور طرز تهیه حلوا بوتیکی به شرح زیر است و باید مراحل زیرا برای آماده کردن آن طی کنید:

مرحله اول: تفت دادن آرد حلوا

  • در مرحله اول برای تهیه حلوا بوتیکی باید آرد قنادی را در یک تابه با حرارت ملایم به‌مدت ۲۰ دقیقه تفت دهید. این کار باید به آرامی انجام شود تا آرد به رنگ طلایی روشن برسد و بوی خامی آن از بین برود.
  • توجه کنید که در این مرحله آرد نباید بسوزد، بلکه فقط کمی تغییر رنگ دهد و عطر خوشایندی پیدا کند.
  • بعد از تفت دادن آرد باید آن را الک کنید و سپس روغن جامد را به آرد اضافه نمایید.
  • در صورت خشکی بیش از اندازه مواد در این مرحله می‌توانید مجددا به ترکیب حلوا روغن یا کره اضافه کنید.

مرحله دوم: طعم دار کردن حلوا

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، حلوا بوتیکی شهد ندارد و پس پخت آرد به‌صورت مستقیم باید با اضافه کردن پودر قند الک شده به ترکیب، مرحله طعم‌دار کردن مواد را انجام دهید.

  • پودر هل و پودر قند الک شده را به حلوا اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود.
  • برای طعم‌دار کردن حلوا می‌توانید از مواد متنوعی مانند پسته‌، زعفران، زنجبیل، گردو، گل‌سرخ، پودر شکلات یا نارگیل استفاده کنید. (با اضافه کردن این مواد به مراحل طرز تهیه حلوا بوتیکی مجلسی می‌توانید حلوای خود را در طعم‌های مختلف آماده کرده و برای افراد با سلیقه‌های مختلف سرو کنید.)

مرحله سوم: قالب زدن حلوا

در این مرحله باید مواد خود را برای قالب‌زدن و شکل دادن آماده کنید. مواد حلوا را در حالت گرم در قالب‌های سیلیکونی کوچک با اشکال دلخواه بریزید. با پشت قاشق یا دست، سطح حلوا را صاف کرده و کمی فشار دهید تا کاملاً شکل قالب را بگیرد. سپس قالب‌ها را در یخچال یا فریزر قرار دهید تا حلوا خنک و سفت شود. پس از ۲ الی ۳ ساعت حلوا بوتیکی نارگیلی آماده است و می‌توانید به آرامی حلواها را از قالب خارج کرده و برای تزیین یا سرو آماده کنید.

قالب زدن حلوا بوتیکی

قالب مناسب حلوا بوتیکی

قالب زدن حلوا بوتیکی پسته‌ای:

این حلوا با افزودن پودر پسته به ترکیب اصلی تهیه می‌شود و زنگ سبز بسیار زیبایی دارد.  برای قالب زدن حلوا پسته‌ای ابتدا حلوا را با استفاده از قیف داخل قالب بریزید و به مدت ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا خوب سفت شود.
سپس حلوا را روی بیسکوییت یا کپسول‌های کوچک سرو شیرینی قرار دهید و روی حلوا را با پودر پسته یا ترافل‌های رنگی تزیین کنید.

قالب زدن حلوا بوتیکی زعفرانی:

برای حلوای بوتیکی زنجبیلی و زعفرانی نیز می‌توانید مقدار کمی شکلات سفید داخل قالب بریزید و آن را چند دقیقه در یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود. سپس حلوا زعفرانی یا حلوا زنجبیلی را روی شکلات بریزید و با فشردن، آن را به شکلات بچسبانید.
در مرحله آخر قالب را به مدت حداقل ۳ ساعت در فریزر قرار دهید تا مواد به‌خوبی شکل بگیرد.

نکات مهم در تهیه حلوا بوتیکی

رعایت برخی نکات در زمان تهیه انواع حلوا بوتیکی می‌تواند به جذابیت ظاهری و افزایش کیفیت این حلوا از نظر طعم و ماندگاری کمک زیادی کند. این موارد عبارتند از:

  • مهم‌ترین نکته برای داشتن حلوا بوتیکی با بافت نرم و یکدست، تفت دادن خوب آرد است. اگر آرد را به اندازه کافی حداکثر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تفت دهید بافت آن برای پایپ کردن با قیف یا استفاده از آن در قالب مناسب خواهد بود.
  • بهترین آرد برای تهیه حلواهای بوتیکی، آرد گندم، آرد سنگک و آردهای غنی‌شده یا سبوس‌دار است. این آردها حاوی مواد مغذی هستند و بافت بهتری به حلوا می‌دهند.
  • توجه داشته باشید که حلوا مدرن بوتیکی در مقایسه با حلوا سنتی شیرینی کمتری دارد. بهتر است میزان شیرینی این نوع حلوا بعد از خنک شدن تست کنید.
  • برای اینکه بتوانید در مجالس مختلف از حلوا استفاده کنید و ماندگاری این شیرینی را برای پذیرایی از میهمانان افزایش دهید، بهتر است حلوا در جای خشک و خنک با دمای حدود ۱۲ درجه سانتی‌گراد و رطوبت کمتر از ۷۰ درصد نگه دارید.

سخن پایانی

حلوا بوتیکی به‌دلیل ظاهر زیبا و طعم‌های متنوعی که دارد گزینه‌ای عالی برای سرو در مهمانی‌ها و مناسبت‌های مختلف است. این شیرینی علاوه‌بر جذابیت بصری، تجربه‌ای فراموش نشدنی از طعم حلوا را برای مهمانان به ارمغان می‌آورد. طرز تهیه حلوا بوتیکی پیچیده نیست، اما تهیه آن در خانه ممکن است برای شما زمان‌بر باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود موقعی که مراسمی دارید، به جای تهیه حلوا در خانه، انواع حلوا بوتیکی را از فروشگاه‌های معتبر حلوا خریداری کنید.
تنوع طعم و شکل ظاهری حلواهای موجود در فروشگاه حلواباشی زیاد است و مشتریان براساس تعداد میهمانان خود می‌توانند این حلواها را به‌صورت آنلاین یا حضوری سفارش دهند.

سفارش سینی حلوا بوتیکی

سینی حلوا بوتیکی

حلواباشی مرجع معرفی بهترین حلوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *